Ursa-serien

Med den nya Ursa-serien lanserar Texaco helt nya motoroljor i Europa.
De nya Ursaprodukterna täcker kraven från alla stora motortillverkare och möter kraven från nya lågemissionsmotorer Euro V och Euro VI. Motorolja i tunga fordon ska klara allt högre krav på smörjning, renhållning, kylning, långa bytesintervall och ska fungera ihop med modern avgasreningsutrustning.
Ursa finns med flera olika prestandaprofiler för att kunna erbjuda förlängda bytesintervall för alla ledande motortillverkare.
Nedan följer ett urval av våra produkter av motoroljor för tunga fordon:
Ursa-serien

Våran storsäljare:
Ursa Premium TD 15W-40
Motorolja av hög kvalitet avsedd för 4-takts dieselmotorer.
Passar fordon med avgasrening enligt Euro 4 och 5.
ACEA E7, API CI-4/SL,
Volvo VDS-3, Deutz DQC III-10,
Renault RLD-2, Cat ECF2, Cummins 20076/77, MB 228.3,
MAN M3275-1, MTU Type 2

 

NYHET!
* Ursa Ultra XLE 5W-30
En super high performance Isosyn syntetisk dieselmotorolja,
utvecklad för att ge bränslebesparing.
Ursa Ultra XLE 5W-30 uppfyller prestandakraven från många av den senaste generationens
låg-emission fyrtakts dieselmotorer med eller utan turbo, äldre deiselmotorer, gasmotorer (CNG)
och motorer i entreprenadmaskiner.
Ursa Ultra XLE 5W-30 rekommenderas för motorer som möter Euro I till Euro V och de
flesta Euro VI och till motorer med senaste teknologin utrustade för att möta emissions- och
pålitlighets-krav såväl som motorer med kompressormatning, turboladdning,
direktinsprutning, höga effekter, inter-cooling, elektronisk styrning och avgasreningsutrustning,
avgas-recirkulering (EGR), dieselpartikelfinter (DPF) och till många utrustade med system för
selektiv katalytisk reduktion (SCR) av kväveoxider (NOx)
Prestanda:
ACEA E9, E6, E7API CJ-4, CI-4+, CI-4, SN
JASO DH-2.CAT ECF-3. Cummins 20081. Volvo CNG
Detriot Diesel DDC93K218
Godkännanden:
– Deutz DQC IV-10 LA
– Mack EO-O PP
-Renault RLD-3, RLD-2
– Volvo VDS-4, VDS-3
– MAN M3477, M3677
– MB 228.31, 228,51
– MTU 3.1


*
Ursa Ultra LE 10W-30
En low SAPS olja utvecklad för att användas i nyare lågemissions dieselmotorer
med avgasreningsutrustning som klarar utsläppsnivåerna i Euro-4, Euro-5
och de flesta Euro-6.
ACEA E9, API CJ-4/SM
Cat ECF-3/2, Cummins CES20081, MACK EO-O PP07,
MAN M3575/3275, MB 228.31, Renault RLD-3/2,
Volvo VDS-4/VDS-3

Ursa Ultra LE 15W-40
En low SAPS olja utvecklad för att användas i nyare lågemissions dieselmotorer
med avgasreningsutrustning som klarar utsläppsnivåerna i Euro-4 och Euro-5
och de flesta Euro-6.
ACEA E9/E7, API CJ-4/CI-4+/SM/SL
Cat ECF-3/2, Cummins CES20081, Detroit Diesel DDC93K218,
MACK EO-O PP07, MAN M3575, MB 228.31,
Renault RLD-3, Volvo VDS-4

Ursa Premium TDS 10W-40
En högprestanda syntetisk heavy-duty dieselmotorolja utvecklad för befintliga ACEA
och mer krävande OEM- specifikationer inklusive Scania LDF-3 för Euro VI motorer.
Ursa Premium TDS 10W-40 är formulerad med basoljor av premium kvalitét och
högprestanda additiv teknologi som ger bra kallstarts- egenskaper,
robust skydd mot avlagringar och långa bytesintervaller.
Lämplig för Scanias Euro 6 motorer och bakåtkompatibel till Euro 2 motorer.
ACEA E4/E7, API CF,
Scania LDF-2/LDF-3, MAN M3277, MB 228.5, Renault RLD-2/RXD

*Ursa Premium TDX 10W-40
En högprestanda semisyntetisk dieselmotorolja formulerad för att möta ACEA 
och mer krävande OEM-specifikationer.
Ursa Premium TDX semisynteiska basoljor kombinerat med högprestanda additiv ger en skjuvstabil,
beständig olja lämplig för långa bytesintervaller i tunga fordon som går i internationell trafik.
ACEA E4/E7, API CI-4 inkl. CH-4 och CG-4, CF-4
Cummins CES20071/72/77/78,
MAN M3277, MB 228.5, MTU Type 3, Renault RLD-2/RXD,
Scania LDF-2, Volvo VDS-3, Deutz DQC III-10

*Ursa Ulta X 10W-40
En syntetisk dieselmotorolja, low SAPS (med låg halt sulfataska, fosfor och svavel)
Ursa Ultra X 10W-40 är en Ultra High Performance Diesel engine oil (UHPD).
Den är utvecklad för långa bytesintervaller och low SAPS formuleringen gör den
lämpad för fordon utrustade med efterbehandling av avgaser,
DPF, CRT och SCR.

DPF – Diesel Particulate Filter
CRT – Continuous Regenerating Trap
SCR – Selective Catalytic Reduction

Ursa Ultra X är utvecklad för att användas i de flesta dieselmotorer som klarar
utsläppsnivåerna i Euro-4, Euro-5 och Euro-6.
ACEA E6/E7, API CI-4
Renault RLD-2, MAN M3477, MAN M3271-1,
Daimler MB 228.51, 226.9, Volvo VDS-3
Deutz DOQ III-10 LA, Mack EO-N, MTU 3,1